Dag 15,16, 17 en 18 - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Riet Roozen - WaarBenJij.nu Dag 15,16, 17 en 18 - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Riet Roozen - WaarBenJij.nu

Dag 15,16, 17 en 18

Blijf op de hoogte en volg Riet

03 December 2018 | Costa Rica, San Gerardo

Hallo allemaal,

Pirate Cove is een hele leuke lodge gelegen aan het strand. De lodge staat hoog boven het strand en ipv ramen is er gaas, je hoort de zee altijd, er staat hier een hele sterke branding het is even wennen om in slaap te komen. Als we excursies maken komt de boot zo dicht mogelijk naar het strand maar je moet een stuk door het water dus blote voeten, de jongens op de boot houden de boot zo veel mogelijk in bedwang maar de branding is vaak te sterk dus je komt nat aan boord. Je bent ook zo weer droog. Gisteren hebben we een excursie gemaakt naar het nat. Park van Corcovado. Het was heel mooi regenwoud maar toch weer anders en af en toe een stuk Stille Oceaan en geluncht aan het strand. Veel vogels en dieren hebben we niet gezien. Nadien nog een tochtje gemaakt naar een waterval. We moesten op een gegeven moment door een riviertje en stroomversnelling lopen over stenen stappen en zo ongeveer tot je middel door het water. Het was al met al een hele klim en we hadden ons niet gerealiseerd dat natte bergschoenen best lastig zijn maar een haardroger in Pirate Cove bood uitkomst. Vanmorgen vroeg weer vertrokken van Corcovado. De boot ligt al in de branding en sterke mannen brengen de bagage (hopelijk droog) aan boord en wij stappen ook weer in. Na 2 uur varen (het is een hele mooi tocht) over zee en daarna de rivier op richting Sierpe waar de auto staat. Nu gaan we richting San Gerardo de la Dota. Dat ligt hoog in de bergen. We hebben geluncht op 3100 meter, het is hier een stuk frisser en we rijden min of meer in de wolken en af en toe een stukje blauw met zon. Onderweg nog maar even een grote kokosnoot gekocht met een rietje dat heet hier pipa. Op een van de excursies kregen we ook het dringend advies om niet onder de kokospalmen te lopen want zo’n kokosnoot op je hoofd dat wil je echt niet maar ik was toch wel even nieuwsgierig hoe zo’n pipa smaakt. De tocht is werkelijk schitterend. Tegen een uur of 3 aangekomen bij het hotel. Ook hier weer een leuk huisje in een mooie tuin. Vanavond gegeten in het restaurant van het hotel en ja ze hebben hier een verwarming in het huisje staan wat best lekker is. Morgen hebben we nog wat tijd om rond te kijken en daarna richting San Jose.

Dag 19 en 20
Vanmorgen weer vertrokken uit Gerardo de la Dota, we hadden hier 1 overnachting maar nog wel tijd genoeg om een mooie wandeling te maken voor we naar San Jose vertrekken. Er is hier en schitterende waterval een tocht van ca 2 uur. Het weer is mooi en het is heerlijk koel. In de tuin voor het huisje zie ik zo waar een kolibrie maar om het beestje te fotograferen is een ander verhaal, zo super snel bijna niet te volgen. We gaan op weg, dezelfde die we gister reden naar beneden gaan we nu weer naar boven. Hele scherpe haarspeldbochten en steil omhoog. De weg is heel slecht met gaten, een zogenaamde dirtroad. Aan de rechterkant tussen het groen een diepe afgrond, gelukkig geen tegenliggers. Ik vond het eng maar ja we wilden avontuur, nou dat hebben we gekregen. Weer op hoogte ca. 3200 m rijden we in de mist dwz het wolkendek dat om de berg hangt. Op sommige momenten nog geen 10 m zicht maar we zijn in San Jose aangekomen. Het verkeer is hier vreselijk en het heeft even geduurd voor we uiteindelijk het hotel bereikten de tomtom is echt geweldig. Hier leveren we de auto af en hebben nog een dagje in San Jose. Morgen worden we om 18.00 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht en zit het er weer op. Het was een hele leuke en spannende vakantie. Iedereen bedankt voor de leuke reacties, het is leuk om dat hier te lezen.
Groetjes Jan en Riet

• 03 December 2018 - 20:09

Door:

Hay vakantiegangers. Wat gaat het toch altijd snel zo'n vakantie. Maar jullie hebben weer een boel herinneringen. Een heel goede terugvlucht en tot snel. Liefs Door

• 04 December 2018 - 02:44

Anouk Roozen:

Wat Gaat het idd weer snel! Geniet nog even van de laatste dag en snel weer naar huis. Reisverslagen waten super om te lezen, wachtend in een nat en koud bushokje op weg naar werk. Lijkt me een supermooi land en volgens mij hebben jullie t prima naar je zin gehad

• 04 December 2018 - 05:20

Ineke:

Beste RIet & Jan, was weer genieten van de reisverslagen. Ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's. Riet, je zal wel weer moeilijk krijgen om foto's uit te zoeken voor het fotoboek. Hoop dat jullie veilig thuis komen. Groetjes Ineke

• 04 December 2018 - 07:19

Lisette Huijbregts:

Riet en Jan een laatste dag in San Jose en ik wens jullie een prettige terugvlucht.

Groepjes, Lisette

• 04 December 2018 - 13:05

Han En Tineke:

Als jullie dit lezen. zijn jullie waarschijnlijk al thuis en is de vakantie afgelopen.
    Hartelijk dank voor jullie verhalen, op deze manier waren we zelf ook een beetje in Costa Rica.
    Jullie boffen met één ding als je terugkomt: het is hier ook nog steeds geen winterweer.
    Wat mij betreft mag dat zo blijven, maar dat schijnt niet goed te zijn. Alle verdere verhalen die er ongetwijfeld te vertellen zijn, hopen we binnenkort in persoon van jullie te horen.
    Voor nu: welkom thuis en na het uitpakken maar even lekker uitblazen en nagenieten van alle indrukken.
    Groetjes en tot ziens,
    Han en Tineke.