Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Riet Roozen - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Riet Roozen - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7

Blijf op de hoogte en volg Riet

25 November 2018 | Costa Rica, Tamarindo

Hallo allemaal,
We zijn op weg richting kust naar het plaatsje Tamarindo. We zijn vroeg vertrokken vanuit Rincon de la Vieja. Het is behoorlijk warm maar de airco doet het prima. We hebben ontdekt dat op onze route een “German Bakery” zit waar we koffie kunnen drinken met gebak. Nou valt dat gebak een beetje tegen dus het wordt een soort appelflap. We komen in een file te staan, geen idee wat de reden is maar na verloop van tijd passeren we een groot kerkhof waar zojuist de begrafenis plechtigheid is afgelopen en de mensen (het zijn er heel veel) zich weer naar hun auto begeven. Tot onze verbazing zien we dat de bloemstukken en grafkransen weer mee naar huis gaan. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je daar het huis mee opfleurt. Na verloop van tijd komen we aan bij het hotel weer huisjes gelegen in een mooie tuin. We verkennen de omgeving en het strand. Erg druk veel Amerikanen en besluiten daarom vandaag een andere plaats langs de kust te zoeken. We komen uit bij Samara, dat ziet er goed uit. Het is er rustig, we hebben er een dagje strand van gemaakt onder de palmbomen en gezwommen het water is lauw. Vanmorgen na het ontbijt wandelend door de tuin struikelde ik over een Varaan of Leguaan (hij kwam wel van rechts). Het beestje (bijna een meter) rende vanuit de struiken over het pad ik schrok me wild, hij ook. Morgen gaan we weer richting binnenland Monteverde.

Groetjes Jan en Riet

• 26 November 2018 - 20:11

Anouk:

Ha vakantiegangers, genieten jullie een beetje daar?
    Het is wel de bedoeling dat je de natuur een beetje intact laat en dus de varanen in leven.
    Snap wel dat je je helemaal de rambam kan schrikken van zon beest (en hij van jou :-))
    Geniet ervan, hier koud en donker dus zou lekker nog even daar blijven als ik jullie was.
    Pur van poema