Dag 11,12,13 en 14 - Reisverslag uit Sierpe, Costa Rica van Riet Roozen - WaarBenJij.nu Dag 11,12,13 en 14 - Reisverslag uit Sierpe, Costa Rica van Riet Roozen - WaarBenJij.nu

Dag 11,12,13 en 14

Blijf op de hoogte en volg Riet

30 November 2018 | Costa Rica, Sierpe

Hallo allemaal,
We zijn vertrokken vanuit Tamarindo richting Monteverde, het is een afstand van ca. 181 km. Het is een mooie route we stijgen en het wordt wat koeler. We komen aan op de plaats van bestemming het de Cala Lodge ook weer omgeven door een mooie tuin. De volgende ochtend gaan we naar Montverde national park. Hier zijn lange hangbruggen in de toppen van de bomen en geven prachtig gezicht op het nevelwoud wat beneden ons ligt. We zien geen dieren behalve de grote vogelspin.
We vertrekken naar de volgend bestemming, richting Manuel Antonio, het is een lange rit die langs de kust loopt. We zien echter niet veel van de kust want aan weerszijden van de weg liggen uitgestrekte palmwouden (plantages voor de productie van palmolie). We logeren in een leuk hotel dat op de helling ligt (het plaatsje Quepos) onze bagage wordt met een golfkarretje naar bovengebracht want het is een hele klim. Volgende morgen nat. Park Manuel Antonio, ligt vlak bij het hotel. Vroeg op want er mag een beperkt aantal mensen naar binnen. Het is een schitterende omgeving. Na een lange wandeling komen we aan de oceaan met van die Bounty stranden, mangrovebossen en palmbomen die bijna in de zee hangen. Daar lopen wasbeertjes rond, heel leuk om te zien en ze zijn niet schuw. Op een eenzaam strandje zijn mensen aan het zwemmen met hun kindje, de buggy staat niet ver van zee. Een van de wasbeertjes kruipt in de buggy en vist er een banaan uit, de vader probeert hem nog te pakken maar het beestje rent er hard mee weg. Er zitten ook veel kapucijner aapjes in de bomen en die zijn ook niet erg verlegen. Het is heel warm en we besluiten de rest van de dag door te brengen op het strand in de schaduw en lekker zwemmen in zee.
Gisteren vroeg vertrokken vanuit Quepos richting Sierpe. Het is niet zo ver maar we moeten er voor 11 uur zijn om de boot te halen die ons naar Drake Bay zal brengen. Het regent heel hard dus alles is een tintje groener. We parkeren de auto op een bewaakte parkeerplaats. Het is een open boot met een dakje er boven maar we worden niet minder nat. We gaan richting Corcovado en zijn met 6 personen. We varen de rivier op, aan weerzijden mangrove bossen. Dan geeft de bestuurder gas en met een flinke vaart scheuren we over het water. Na ruim een uur varen bereiken we open zee, de boot moet door de sterke branding heen en dat is behoorlijk heftig,, ik vond het nogal eng. Na ca. 2 uur varen langs de kust komen we aan bij “Pirate Cove Hotel”. Het ligt aan het strand tegen de heuvel aangeplakt. Vanuit het huisje kijken we op het strand heel leuk. In de beschrijving staat “natte landing”dwz de boot schuift met de achterkant naar het strand zo ver als kan maar ligt in de branding. Met behulp van sterke mannen wordt de bagage van iedereen droog aan land gebracht. Schoenen uit en wij worden ook geholpen door de branding naar het strand te lopen. We waren toch al nat. Het is inmiddels weer droog en gaan de omgeving verkennen. Na het eten gaan we vroeg naar bed want morgen vroeg gaan we snorkelen.
Vanmorgen is het weer prima weer. We gaan met de boot naar het eilandje “Isla del Cano” dat is ca 18 km varen. Er is nu een natte opstap, de spullen woorden in een droge ruimte opgeborgen en verder droogt alles snel op. 6 gasten van het hotel (waaronder wij) gaan snorkelen en 6 mensen gaan duiken. We krijgen instructie snorkels en zwemvliezen (die hebben we gisteravond al gepast voor de maat). Het is hier 5 tot 10 meter diep en heel helder. Er zwemmen prachtig gekleurde vissen. We maken op een andere plaats nog een duik en daar zien we een haai, en scholen grote gekleurde vissen, spectaculair. Het is een superleuke excursie. Na de lunch valt er weer een buitje.

Groetjes Jan en Riet

• 01 December 2018 - 05:38

Door:

Wat een verhaal zeg. Leuk om te lezen. Jammer dat het zo regende. Maar ook wel weer bijzonder om zo zeiknat te worden vervoerd.

• 01 December 2018 - 05:44

Han En Tineke:

Hallo reizigers,

Jullie maken wel weer allerlei exclusieve dingen mee! Door zo'n branding heen lijkt mij ook best eng, Riet. Ik denk dat ik er wel spuug misselijk van zou worden. Eten wasbeertjes wel bananen of had hij er alleen lol van, ik zou het niet weten maar het is wel een leuk gezicht lijkt me. Ook dat snorkelen was de moeite waard denk ik. Nog veel plezier en geniet ervan, voordat je het weet is het al weer voorbij.
    Groetjes, Han en Tineke.

• 01 December 2018 - 08:03

Maartje:

Hoi hoi. Jan en riet.
    Tijdens mijn kopje koffie heb ik jullie verslagen gelezen. Je doet het geweldig riet en in gedachten reis ik met je mee. Wat een ervaring doen jullie op en ik hoop als jullie thuis zijn de fotoos te zien. Voor jou is dit natuurlijk een Eldorado met bijzondere dieren.
    Wat de bloemen betreft Riet bij de uitvaart dat is tegenwoordig meer gebruikelijk hoor. Ik heb ook alle bloemen van Barry ook mee naar huis genomen en dat voelt heel goed.
    Jullie zitten al vroeg in de kerstster. Nu hier ook hoor. Overal waar je komt is er wel iets van kerst te zien.
    De vakantie schiet al op. Geniet nog met volle teugen en wij(jouw vrienden) genieten mee.
    Lieve groeten van Maartje

• 02 December 2018 - 08:19

Elly Meijer :

Wat schrijf je weer fantastische reisverslagen. Ik geniet er echt van.
    Nog heel veel plezier op jullie laatste vakantiedagen.

Fred en ik horen ze natuurlijk ook een keer graag "live".

Lieve groet,

Elly